UW Naturcosmetic
C&C Laboratory's
Carlotte

Hogyan tápláld és óvd bőrödet nyáron is.

Amikor egészségesen élünk, az alatt nem csak a minőségi tápanyagokban gazdag étkezést kell érteni, hanem ide tartozik a bőr védelme is. A bőrnek, akárcsak testünk más részeinek ugyanúgy nagy szüksége van a fontos és értékes tápanyagokra. Azzal hogy teszünk magunkért, egészségünkért, jó közérzetünkért, felelősséget vállalunk teljes külsö-belső lényünkért, és ebben benne van bőrünk egészsége is.

A bőr számára kellemetlen és hosszú ideig fennálló jelenségek  a kemény, hideg tél, az alacsony páratartalom, a fűtött szoba forró levegője, a száraz hő-, és a kevésbé friss levegő. A réteges öltözködés ugyan védekezés a hideg ellen, ami természetes és fontos a bőr védelmét tekintve, de ezáltal nem kap elég levegőt, és szinte teljesen megszűnik a kapcsolata a külvilággal. Fokozva a hatást, hogy ebben az időszakban sűrűn tesszük ki szélsőségeknek, amikor a hidegből egy jól fűtött helységbe megyünk. Bár, kellemes érzés a melegben leereszteni, de a bőrnek ezek a gyorsan változó körülmények nem tesznek jót. A szélsőségeknek kitett bőr a téli időszakban rengeteg hasznos tápanyagot veszít. Vitaminok, ásványok, hasznos proteinek, nem beszélve a nedvességről, amely sok szempontból meghatározó szerepet tölt be a bőr strappabírásában.  Ha túl vagyunk az évszakváltáson, lekerülnek a pulóverek és a kabátok, még nincs okunk fellélegezni.

Milyen hatással van a bőrre egy évszakváltás? Mit hoz a nyár a melegen túl?

Ilyenkor, a melegebb, kedvezőbb időjárásban megnyílnak a pórusok, a bőr képes felvenni nagyobb nedvességet, ezzel együtt az összes értékes tápanyagot, amire szüksége van a fejlődéshez. Ha ebben az időszakban nem tápláljuk megfelelően, nagyobb az esélye, hogy az elhalt hámsejtjeink száma nagyobb lesz, a bőr jobban kiszárad, és rásegítünk az öregedés folyamatára, pont arra a folyamatra, amitől a leginkább tartunk. A száraz bőrűek különösen érzékenyek. Bőrüket télen a hideg, szeles idő, nyáron a nap sugarai tovább száríthatják, töredezettséget okozva, amely szélsőséges esetben akár vérzéshez is vezethet, de a ráncok is hamarabb jelennek meg ennél a bőrtípusnál. Száraz bőr esetén javasolt zsírosabb krémet használni a fokozott védelem érdekében. Normál bőr esetében a megfelelő fényvédelem megelőzi az idő előtti öregedést, ráncosodást vagy hiperpigmentációt. Az ilyen bőrtípussal rendelkezőknek érdemes odafigyelni, hogy a választott termék ne szárítson túlzottan (pl. ne legyen benne alkohol), ne legyen túl zsíros, ne tömítse el a pórusokat, ugyanis azt problémát okozhatják, hogy a normál, tökéletes bőr egy idő után zsírossá vagy éppen szárazzá válik.

 

Hogyan figyeljünk még oda bőrünk egészséges külsejére, tápláltságára, tisztaságára?

A tápanyagok minősége, gazdag összetétele meghatározó az ápolt, egészséges bőr számára. Sok zöldség, gyümölcs fogyasztása javasolt az egészséges étrendet kiegészítve a bőr számára is értékes vitaminok, ásványok és proteinek miatt, illetve sok- és minőségi folyadék bevitele. Ez lehet ásványvíz, 100%-os gyümölcslevek, illetve kifejezetten hasznosak a zöldségekből készült italok, amelyek rengeteg jótékony hatással bírnak. Kerüljük az édesített, nem természetes alapú „szuper akciós árú” üdítőitalokat.

 

Gondoskodás kívül és belül is?

Igen! A bőrnek az is tápanyag, amivel külsőleg tápláljuk, tehát, fontos itt is kellő gondossággal eljárni. A következőkben bemutatjuk azokat az alapvető természetes alapú tápanyagforrásokat, amelyek a hétköznapokban mindenki számára elérhetőek, és kellő gondoskodást jelentenek a bőr számára.

 

Milyen értékes tápanyagokra van szüksége a bőrnek?

Természetes növényi olajok-és zsírok:

A bőr számára fontos olajok és zsiradékok jellemző tulajdonsága, hogy elegyednek a bőrmirigyek váladékaival, így segítségükkel könnyedén, a bőr kiszárítása nélkül eltávolíthatók a különféle szennyeződések. Védik a bőrt, egészségesen tartják a külső réteget, hidratálnak, tisztító és antioxidáns hatásúak. Érzékeny bőrre kifejezetten alkalmasak.

Ezek lehetnek: Oliva olaj, avokádó olaj, jojoba olaj, mandula olaj, almamag olaj, szezámmag olaj, szőlőmag olaj, stb…

Proteinek:

Kollagén: a bőr kötőszöveteinek mintegy 70%-át kollagén rostok alkotják. Ezek a rostok felelősek a bőrszövetek rugalmasságáért, feszességéért. Hiányában a bőr elvékonyodik, törékennyé válik, szárazsága fokozódik, apró ráncok jelennek meg.

Forrása: Húsételek. Elsősorban szárnyas és hal húsok. Azonban, fontos zöldségeket, magvakat, hüvelyeseket is fogyasztani, mert a szervezetnek szüksége van a növényi fehérjékre is, főleg azért is, mert ezek a fehérjék is részt vesznek a kollagén felépítésében.

Hyaluron sav:

A hyaluronsav 56%-a a bőrben található meg, és a bőr kötőszövetének természetes összetevője, tehát minden emberi szervezetben jelen van. Saját tömegének akár az 1000x-ét is képes megkötni. Csökkenése nagyban hozzájárul az öregedési folyamathoz. Szerepe a bőrben, hogy biztosítsa az alapvető tápanyagok szállítását a véráramból a bőrsejtekbe. Hidratálja a bőrt azáltal, hogy megtartja a vizet, illetve, egyfajta párnaként és kenőanyagként védelmet nyújt a mechanikus és a kémiai hatások ellen. Képes megvédeni a bőrt az ibolyántúli sugárzásoktól is.

Védelméről természetes úton is gondoskodni kell: egyik leghatékonyabb forrás a szőlő magja, amelyben található rengeteg ásványi anyag, vitamin segít megakadályozni a bőr fiatalos külsejéért felelős hialuronsav, illetve kollagén és elasztin károsodását.

 

Bőrtápláló vitaminok:

Szerepük fontos a bőr fejlődése szempontjából. Egy részük megtalálható a növényi eredetű zsiradékokban, de a sokoldalú védelemhez fontos, hogy a többi rendelkezésre álló forrást is használjuk.

A vitamin: a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik. Segíti a bőr sejtjeinek osztódását, érését, miközben a hajat is táplálja. Egyik leggyakoribb hiánytünete, hogy hiányában a bőr pikkelyesen hámlóvá válhat.

B1 vitamin: A B-vitamin fajtáira általánosan jellemző, hogy vízben oldódódnak, és az anyagcsere folyamatokhoz – a fehérjék, zsírok és szénhidrátok átalakításához – szükséges enzimek elengedhetetlen alkotói.

B2 Vitamin: hiánya a száj szegleteinek berepedését okozhatja

B3 Vitamin: Jellegzetes niacin-hiány okozta betegség a pellagra, ami a napfénynek kitett bőrterületek sötét színű elváltozásával jár együtt.

B5 vitamin: hozzájárul a bőr sejtjeinek folyamatos megújulásához. Ehhez nagy mennyiségű B5-vitaminra van szükség, mivel a B5-vitamin központi szerepet tölt be a sejt energiatermelő folyamataiban. Fokozza a bőr regenerációs képességét, segít helyreállítani természetes védőfunkcióját, és hidratáló hatással is rendelkezik.

C-vitamin: a bőr rugalmasságának és nedvességének megtartásában is döntő szerepe van, mert részt vesz a bőr elasztikus anyagának, a kollagénnek a képzésében.

D3 Vitamin: a hajnövekedés és a szaruképződés közvetetten a D3-vitamin következményei. A bőr a D3 képzésének és raktározásának a helye is egyben. A D3-vitaminhoz hasonló anyagok a keratinokra hatnak, ezzel elindítva a hajciklust és serkentve a hajnövekedést.

K-vitamin: a véralvadás szabályozásán keresztül a bőr sebgyógyulásában tölt be fontos szerepet.

Teljes védelem

A teljes védelem a bőr számára azonban egy összetett dolog, és mint minden évszaknak, úgy a nyárnak is megvannak a veszélyei, amire érdemes időben felkészülni.

Mit kell tennünk, hogyan biztosítsuk ezeket a forrásokat, hogy megóvjuk bőrünk egészségét, szép külsejét?

Ha a fenti vitaminokban gazdag forrásokat mind beszerezzük, utána járjunk, megrendeljük, megvegyük, és együttesen használjuk, azzal rengeteg időt veszünk el magunktól, nem beszélve arról, hogy a komplex védekezés körültekintést és tájékozottságot igényel. Erre nem mindig van szabad kapacitásunk, de bőrünknek ennek ellenére fontos, hogy minden hasznos tápanyaggal tápláljuk.

A megoldás ebben az esetben olyan készítmények használata, amelyek hasznos növényi forrásokból származó kivonatokat tartalmaznak, és tápanyagok széles spektrumát vonultatják fel, sokoldalú védelmet biztosítva a bőrnek.

Nézd meg nyári tippjeinket, hogyan védekezhetsz a sportsérülések, a leégés kellemetlen tünetei, a cipők és papucsok okozta megpróbáltatásokkal szemben. Kattints valamelyik kapcsolódó a linkre: (Lóbalzsam aktív gél, Teafaolajos sarokápoló, vörösszőlő levél krém)

Mivel frissítsük fel magunkat nyáron:

Ásványvíz: Mivel a fent említett hialuronsav sok vizet képes megkötni, fontos, hogy minőségi, tiszta forrásból származó vizet fogyasszunk, amely gazdag hasznos ásványokban.

Gyümölcsök, zöldségek beillesztése az étrendbe:

Sóska: Alapvető fontosságú esszenciális aminosavakat tartalmaz. Vitaminok közül jelentős a B1-, B2-, B3-, illetve az A-, E- és C-vitamintartalma. Emiatt immunerősítő, antioxidáns hatású, fogyasztásával a szem, a bőr éltető vitaminjait is bevihetjük a szervezetünkbe.

Paradicsom: a régi gyógyászatban is nagy szerepet töltött be. Kelések érlelésére használták, majd ha az kifakadt, akkor tisztítására. Ma is gyakran alkalmazzák gyulladásos, égett felületekre, mert gyulladáscsökkentő anyagokat tartalmaz, ezen kívül megtisztítja a bőrt, és víztartalma gyorsan enyhíti az égő érzést. Tartalmaz A, B1, B2 és C-vitamint, illetve több fontos ásványi anyagot. Ezek közül kiemelkedő a kálium, magnézium, kálcium, vas, foszfor, citromsav, almasav. Kitűnően hidratál, frissítő, fiatalító hatással bír, segíti a bőr anyagcseréjét. Színtelenítő hatása révén szeplős, májfoltos arcbőrre is jól alkalmazható.

Uborka: nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, vasat, foszfort, kalciumot, A-, B1- és B2-vitamint. A legtöbb vitamint a héja tartalmazza, ezért az eltávolítása nem javasolt, de a gondos tisztításra ügyelni kell, mert a vegyszerek ártalmas hatást okozhatnak a szervezetre. A bőrápolásban betöltött szerepe már régóta ismert és talán a legszélesebb körben alkalmazott. Kitűnő segítség a fáradt, táskás, karikás szemek hidratálásában, illetve a leégett, irritált bőrre is kiváló. Sima, üde, fiatalos árnyalatot biztosít, élénkíti a fakó bőrt.

Burgonya: fontos C-vitamin forrás. Főleg nyersen, vagy héjában főzve tartalmazza a legtöbb C vitamint. A terápiás alkalmazásban már azelőtt ismerték hasznos tulajdonságait, mielőtt a tudomány alátámasztotta azt. A nyers krumpli reszelék használható a gennyes sebek, kelések, sérülések vagy ütés következtében megdagadt testrészek kezelésére.  A krumplipűré vagy főtt krumpli segít közömbösíteni a túl sok gyomorsavat. A nyers krumpli leve enyhíti a gyomorfájás tüneteit, csökkenti a savak kialakulását, és segíti a máj méregtelenítését. Tisztítókúrákban sűrű résztvevő. A héjában főzött krumpli nem ereszti ki ásványtartalmát, így fogyasztva magas ásványi anyagtartalommal láthatjuk el szervezetünket.

Avokádó: a belőle sajtolt olaj magas vitamin- és ásványi anyag tartalommal rendelkezik. A bőrápolásban kiemelt szerepet tölt be, mivel táplálja, puhítja és megfiatalítja a száraz, vízhiányos, öregedő bőrt, illetve a száraz hajra is nagyon jó hatással van. Magas A- és E-vitamin-tartalommal bír, sűrűn alkalmazzák bőrproblémák kezelésére. Pl: pikkelysömör és az ekcéma, illetve a nap okozta égési tünetek enyhítésére. A kozmetikai iparban kedvelt alapanyag ránctalanitó hatása miatt.

Búzacsíra: a növényből sajtolt olaj kivételesen magas E-vitamin tartalommal rendelkezik. Fiatalító, sebgyógyító, gyulladáscsökkentő hatással bír, a bőrt puhítja, nyugtatja, regenerálja.  Kisimítja az apró szarkalábakat.

Sárgabarack: magas antioxidáns tartalma miatt igazi elixír az arcnak és a fiatalodni vágyó bőrnek. Alkalmazása nem csak pakolásként, hanem belsőleg fogyasztva is kifejti jótékony hatásait: rendszeres fogyasztása javítja a bőr minőségét.

A fentiek alapján érdemes eldöntenünk, hogy milyen éltetet élünk, hogyan védekezünk az életünkben általánosan előforduló jelenségekkel szemben, és esetleg újragondolni a dolgok fontossági sorrendjét. Ahogy gondoskodunk magunkról, táplálkozással, életritmussal, olyan lesz külsőnk is. Fontos azonban megjegyezni, hogy minden fontos összetevőt a szükséges mennyiségben szinte lehetetlen biztosítani a napi normál étkezés mellett, főleg ha komplex védelmet szeretnénk. Az UW Funkcionális kozmetikumok és a Charlotte kozmetikai és bőrápoló készítmények segítenek abban, hogy a bőr komplex védelmet kapjon, főként azokban a helyzetekben, amikor nincs idő sem lehetőség komplex kúrát végigvinni.

Facebook

KAPCSOLAT|KARRIER

Copyright 2016. All Rights Reserved.